Google Açılmıyor Diyenler İçin SSL Bağlantı Problemi ve Çözümü


Yaklaşık 2 aydır Google‘de bu problemi yaşıyorum problemi ilk yaşadığımda araştırmıştım ama yazmak bugüne nasipmiş :)
Öncelikle problemin Google SSL‘den kaynaklı olduğunu ve bizle alakalı olmadığını söyliyim çünkü diğer forumlarda hatta google forumlarında bile saçma sapan cevap yazıyorlar.
Adam Google’ye giremiyorum dediğinde genel tüm sitelerde aldığı cevaplar şu şekilde;
  • Tarayıcı geçmişini temizle
  • Güncel sürüm kullan
  • Bilgisayarında virüs var cleaner programlarından indir temizle
  • Chrome kaldırıp kur
  • Chromeden kaynaklı
  • Google dns’den kaynaklı
  • İnternet yasası ile alakalı
  • Format atın
  • Sansürden kaynaklı
  • Bilgisayar saat ve tarihini güncelleyin. gibi gibi…
Biraz daha araştırsam daha çok cevap gelicekte daha çok yazmak istemiyorum :) Yukardakilerini yaptığınızda bu problemi çözmüş olmuyorsunuz problem Google’de çünkü yurt dışındada giremeyen bir çok kişi var. Biz güvenli olsun diye Google’ı SSL kullanıyoruz yani;
https://www.google.com/
olarak giriyoruz. Problem ssl’den kaynaklı olduğu için
http://www.google.com/
yazdığınızda siteye rahat bir şekilde girebilirsiniz diycem ama Google otomatik https’ye yönlendiriyor bu çözümüde es geçiyoruz.

Biz ne yaparsak yapalım bu problemin önüne geçemeyeceğiz Google’nin bu konu ile ilgili bir açıklama yapması ve düzgün bir çalışma yapması gerekli. Google’ye bu problemi bir kaç kez bildirdim benim gibide bir çok kişi bildirmiştir ama hala bir açıklama gelmedi demekki onlarda çözemedi :)
Google forumlarında editörlerin yaptığı yanlış cevaplarda insanları hep oyalıyor onlarada bir cevap yazmak istiyorum;
  • Chrome değil tüm tarayıcılarda aynı problem var zaten ssl olduğu için.
  • Chromu kaldırıp tekrar kurmadım ama başka bilgisayara format attıktan sonra denedim gene aynı problem.
  • DNS’den kaynaklı değil çünkü OpenDns, GoogleDns ve bir kaç tane daha dns kullandım hatta kapattım gene aynı problem.
  • Sansürle alakası yok site sansürlense yani yasaklansa zaten hiç girilmez.
Neyse daha çok yazmak istemiyorum bu konuda doldum iyice :)
Problemi geçici olarak çözmek için lütfen aşağıdaki yöntemi kullanın;
Google IP adresini kullanarak bu problemin önüne geçebiliriz buda herkesin söylediği yöntem aslında bir çözüm değil geçici çözüm bu: http://74.125.131.94/
Yukarıdaki Ip adresi Google’ye ait bu yüzden rahatlıkla kullanabilirsiniz.

0 Yorum